niedziela, 14 lipca 2013

Lekarze, którzy leczą

Czy nie wierzę lekarzom? Ależ tak wierzę , ale tym lekarzom:

Lekarze:
  1. Dr Max Gerson i jego córka Charlotte, która tak żywi się od dziesiątek lat i prowadzi słynny Instytut Maxa Gersona, klinikę leczącą taką dietą chorych na „śmiertelne” choroby.
  2. Dr Fred  Bisci, żywieniowiec, który jako osiemdziesięciolatek przyznaje w dokumencie pt. „Jedzenie ma znaczenie”, że dietę surowej żywności stosuje od blisko 50 lat?
  3. Dr Graham i jego Dieta 80/10/10dr.  który opierając się na badaniach, od ponad 20 lat leczy ludzi słynną dietą 80/10/10? To odmiana surowej diety, okrzyknięta ostatnio najzdrowszą, w której 80 proc. kalorii pochodzi z węglowodanów, a po 10 proc. z tłuszczów i białka
  4. Dr Cousens, lekarz, jego dieta też jest bliska Diecie Alleluja.Cukrzycę pokonano u chorych w miesiąc (sic!), żywiąc tak dziesięciu diabetyków losowo wybranych z terenu USA, a eksperyment dr. Cousensa uwieczniono w filmie dokumentalnym pt. „Po prostu na surowo. Cofanie cukrzycy w 30 dni”
  5. Dr Ewa Dąbrowska , opracowała nowatorską dietę warzywno–owocową odtruwającą i wspomagającą własne, samoleczące mechanizmy. Inspiracją stały się publikacje doc. dr Kingi Wiśniewskiej – Roszkowskiej dotyczące głodówek zdrowotnych. Zachęcające wyniki uzyskane dzięki tej diecie skłoniły ją do upowszechnienia tej metody w praktyce z rewelacyjnymi skutkami
  6. Dr Hankiewicz-Miącz - lekarz neurolog,witarianka, oprócz metod tradycyjnych stosowała lczenie dietą, głodówkami, terapiami manualnymi, propagowała oczyszczanie organizmu lewatywami
  7. Dr Johanna Budwig - niemiecka lekarz i naukowiec, doktor nauk biochemicznych oraz przyrodniczych. Całe swoje życie spędziła na badaniu wpływu żywienia człowieka na stan jego organizmu i podatność na choroby. Już na początku lat pięćdziesiątych poprzedniego wieku ułożyła zbiór zasad żywieniowych, które określane są dietą jej nazwiska. Jak zapewne już przeczytałeś, zakładają one spożywanie oleju lnianego, ponieważ zawiera on kwasy Omega-3. Aby dieta była skuteczna, całkowicie trzeba tez zrezygnować ze spożywania żywności przetworzonej: jemy tylko świeże, zdrowe i lekkie produkty.
  8. Dr Bircher-Benner -odkrył lecznicze i regeneracyjne właściwości odżywiania., twórca energetycznej teorii całości pokarmowych  , słynna jego surówka piękności z płatków owsianych i utartego jabłka
  9. Dr Edyta Biernat Kałuża i dietetyczka Małgorzata Desmond
  10. Dr Colin Campbel i jego książka NOWOCZESNE ZASADY ODŻYWIANIA. Przełomowe badanie wpływu żywienia na zdrowie
  11. Dr med. Hermann Geesing, dr med. Thomas Adrian LECZENIE GŁODEM w medycynie naturalnej - lekarze z niemieckiej kliniki
  12. Dr.Kinga Roszkowska-Wiśniewska GŁODÓWKA JAKO METODA LECZENIA
  13. Dr.Ornish , który leczył Billa Clintona 
  14. Dr.Esselstyn, który popiera leczenie dietą Billa Clintona


Nie lekarze 
  1. Michał Tombak
  2. George’a Malkmusa - Dieta Alleluja , dziś dobiegającego osiemdziesiątki, który jest na surowej diecie ponad 30 lat dieta ta jest bardzo podobna do diety Maxa Gersona, dlatego wierzę w jej działanie.

Jednak jeśli nawet przyjąć, że faktycznie surowa dieta prowadzi do niedoborów, próchnicy czy niedowagi, to jak mało istotne wydają się to „dolegliwości” przy pokonaniu raka, chorób układu krążenia czy chorób reumatoidalnych (lista jest bardzo długa).

22 komentarze:

  1. Ja tym lekarzom też wierzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawda?
    To nie jeden lekarz, jest ich wielu. Tych znamy dzięki internetowi, ale na pewno jest jeszcze wielu innych, tylko o nich nie wiemy.
    Mamy czego się trzymać Ulka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Napisz prosze czy stosujac diete tracisz na wadze?

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj :)
    Jeżeli stosuję dietę dr Dąbrowskiej ( o której w tej chwili piszemy), to tak , tracę na wadze ale teraz kiedy już schudłam sporo, to tracę mniej.
    Jeżeli obawiasz się, że jesteś za chuda , a chcesz rozpocząć dietę to albo skontaktuj się mailowo z dr Dąbrowską, albo może zastozuj dietę dr Budwig na oleju budwigowym i białym serze. Dr. Dąbrowska stosowała tą dietę leczniczo u osoby chorej na kolagenozę, która miała już wyniszczony organizm . Tu można o niej przeczytać: http://ulecz-sie-sam.blogspot.com/2013/04/czyni-prawdziwe-cuda-lekarka-nt.html
    Samą dietę stosuje sie do 6 tygodni a później przechodzi się na zdrowe odżywianie, więc zanim moooocno schudniesz to już zacznie się normalne jedzenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. No i to nie jest zwyczajna dieta odchudzająca. Dieta dr Dąbrowskiej uruchamia wewnętrzne odżywianie, które powoduje "zjadanie" przez nasz organizm chorych tkanek i powoduje również zmniejszenie wszelkich stanów zapalnych a co za tym idzie zmniejszenie bólu. U mnie tak wyrażnie ból zmniejszył sie po ok 2-ch tygodniach stosowania diety.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ala, a ja na własnej skórze odczułam efekt diety dr Dąbrowskiej i wiem, że juz powinnam być na niej któryś tydzień... tylko sobie nie radzę, siedzenie na urlopie nie sprzyja, a tyle warzyw jest, jaka ja głupia jestem... nie poznaję siebie ! pomóż :( nakładź do głowy i do rozumu... Proszę, potrzebny mi jakiś kopniak !

    OdpowiedzUsuń
  7. A przecież powyżej to co ja mam ?... jak nie wkładanie do głowy !!! ale problem mam z żołądkiem, cały czas odczuwam niepohamowane łaknienie, mam ochotę na wszystko, chociaż doskonale wiem, że nie mogę...

    OdpowiedzUsuń
  8. Och, Ulka , tak to jest :)
    Jak nie przypili mocno, to się nie chce umartwiać ...
    Ja na razie dobrze się czuję i dlatego jeszcze nie idę na dietę. Ale cały czas jestem na bezglutenowej i wegańskiej. Może dlatego jeszcze jakoś daję radę. Dokucza mi trochę tylko nadgarstek.
    Nastrajam się na kilka dni głodówki z re6eli0 z z bloga: http://mojweganski.wordpress.com/.
    Ona walczy też z choróbskiem dietami i głodówką, ostatnio opisała swoją historię, myślę, że warto ją poczytać i brać przykład.
    Może to Ulka, będzie dla Ciebie bodźcem?

    OdpowiedzUsuń
  9. Ala dziękuję..dlaczego człowiek jest taki słaby? przecież wszystko wiem i rozumiem, a jednak... czuję się jak sierota...

    OdpowiedzUsuń
  10. Ulka, nie przejmuj się , nie bierz tego tak poważnie :)
    Każdy ma chwile słabości i każdy ma chwile MOCY.
    Twoja chwila mocy niedługo nadejdzie i wszystko będzie dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ala dziękuję, chcę wierzyć, że ta chwila mocy jest już ze mną, stoję twardo, nie rusza mnie już żaden zapach... ani wrażenia wzrokowe, dostałam w kość nieźle, od dziś już musi być tylko lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie przejmuj się:) bierz życie takim jakim jest!

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej. Ją jestem właśnie w szpitalu, poszłam żeby mi zdiagnozowali czy mam RZS, no i niestety mam. Ale b. Mocno wierze w dietę dr Dąbrowskiej. Kiedyś próbowałam ją stosować, ale udało mi się wytrzymać, tylko 2 tyg. Boję się, że nie podołam, choć wiem, że gra jest warta świeczki. Te wpisy podnoszą mnie na duchu. Ją mam bóle głównie w stopach, zastanawiam się czy jeszcze kiedyś będę mogła biegać bez bólu, ale jakoś mało mam w to wiary. Zapisali mi metroxat, na sterydy się nie zgodziłm, ale myślę, żeby Go nie brać, jak wyjdę że szpitala, albo nawet i tutaj. Co myslicie na ten temat? Ogólnie teraz czuje się bardzo dobrze, w porównaniu do tego co było 9mies. Temu na początku choroby, nie mam właściwie obrzęków i mogę chodzić, wcześniej było to wręcz a wykonalne. Mój stan się poprawił, jak zaczęłam stosować olejk z oliwy i oregano na grzyba (candida, wyszło mi to z badania żywej kropli krwi, teraz potwierdził to lekarz, bo skóra solidnie została zaatakowana). Zaczęłam brać olejki, pić dużo wody, dużo mniej jeść słodyczy i obrzęk, już po 2 tyg. Znikł a potworny ból znikł, został lekki, ale wiadomo jednak uciążliwy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Symptomy choroby miałam od około dwóch lat, jednak do głowy mi nie przyszło, żeby się nimi przejmować. W styczniu tego roku choroba zawładnęła moim życiem. Internistka stwierdziła, że to menopauza i zbagatelizowała problem, chociaż badanie krwi wykazywało stan zapalny. W międzyczasie przestawałam się ruszać. Objawy nasilały się nocą, leżałam jak kłoda i mąż przykrywał mnie kołdrą, gdyż sama nie miałam siły jej unieść. W marcu dr. reumatolog powiedziała, że na 95% nie mam RZS. Wspomniała o menopauzie i dnie moczanowej. Zaczęłam stosować dietę, a ból skakał sobie z jednego stawu na drugi. Miałam wrażenie, że objawy trochę ustępują. Jednak bół utrzymywał się w pasie barkowym, kolanach i stopach.
      Pod koniec kwietnia trafiłam do innego lekarza reumatologa. Po obejrzeniu wyników badań i zbadaniu ruchomości stawów stwierdził wczesne stadium RZS. Byłam zdziwiona, że mam wczesne stadium. Z przerażeniem myślę o tym jak silny ból musi towarzyszyć zaawansowanemu stadium tej choroby..
      Tego samego dnia wzięłam MTX i steryd. Po dwóch dniach była odczuwalna poprawa. Przez pierwszy tydzień brałam po 4 tabletki sterydu, póżniej trzy itd. Zaczęłam normalnie jeść i to był mój największy błąd.
      Ula dziękuję ! Podejrzewałam, że najlepszym lekiem na moją chorobę jest dieta, ale byłam zbyt wygodna, żeby do niej wrócić.
      Dzisiaj umówiłam się z mężem na mieście i nie mogłam godziny ustać na nogach. Ból powodował, że słaniałam się na nogach. Po przyjściu do domu zasiadłam do komputera i znalazłam Twojego bloga. Wracam na dietę. Znowu będę słaba jak trzcinka, znowu schudnę, ale pozbędę się bólu. Leków na razie mie odstawię. Boję się uszkodzenia stawów. Moje stopy już i tak są powykrzywiane i nie mogę dobrać rzadnych „bezbolesnych” ;) butów.

      Usuń
    2. *żadnych ;)

      Usuń
    3. trzymam kciuki , walcz dzielnie :)

      Usuń
    4. Mnie pomogło odstawienie mleka krowiego i twarogu z mleka krowiego. Na początku nie jadłam niczego z mleka krowiego, teraz kefir i żółty ser mogę - chodzi o proporcje wapnia do białka. U mnie się okazało, że to nietolerancja kazeiny, a też już mi sterydy chcieli wpychać, bo nie mogłam chodzić.

      Usuń
  14. Stosuj wszystko co Ci pomaga, ja do Dąbrowskiej wciąż wracam. Teraz też jadę już drugi tydzień, a mam zamiar wytrzymać sześć. Sama musisz podjąć decyzję czy brać MTX . Ja też na początku się bałam. Trzymam kciuki, walcz dzielnie o swoje zdrowie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alusiu, bardzo Cię przepraszam - oba moje posty były skierowane nie do Uli, tylko do Ciebie. Podziękowania również :). Emocje wzięły górę i wyłączyłam myślenie ;).

      Usuń
  15. Jeszcze to http://www.dr-rath-koalicja.pl/

    OdpowiedzUsuń