wtorek, 23 kwietnia 2013

List w butelce - Do Zosi z pewnego forum o RZS


Droga Zosiu!
Nie wiem czy odnajdziesz moją odpowiedź na Twojego maila , ale może jakieś dobre wiatry na oceanie internetu, przywieją Cię w moje strony i znajdziesz tą wiadomość dla Ciebie.Nie mam innej możliwości odpowiedzenia Ci na Twoje zapytanie, ponieważ kilka razy wysyłałam ją na forum dotyczącym Reumatoidalnego Zapalenia Stawów, ale niestety wracała. Sądziłam, że to jakiś psikus oprogramowania , ale prawda okazała się gorsza. Zostałam zbanowana za "propagowanie diety dr Dąbrowskiej". Nie jestem tym wcale zdziwiona. Dr. Dąbrowska też poddawana była swoistemu ostracyzmowi. 
Przepraszam, że odpowiadam Ci w ten sposób mam nadzieję, że nie zdradzam żadnych Twoich tajemnic.

A oto mój mail do Ciebie:

"Właśnie podczas wysyłania zniknęła mi po raz kolejny odpowiedź do Ciebie, więc piszę jeszcze raz:)
 
Witaj Zosiu!

Po pierwsze : skonsultowałabym się mailowo z dr Dąbrowską : 
ewa@ewadabrowska.pl. W trudniejszych przypadkach dr.odpisuje osobiście na maile, chociaż wiadomo, że bez osobistej wizyty nie weźmie odpowiedzialności za skutki. Jeżeli chciałabyś być pod kontrolą lekarza, to polecam turnusy dwutygodniowe w ośrodkach polecanych na stronie dr.Dąbrowskiej.

Po drugie : warto byłoby wybrać się na wizytę do Warszawy do dr. Edyty Biernat-Kałuży, która jest reumatologiem leczącym również dietą , a poza tym dr Biernat sama chora na chorobę reumatologiczną, leczyła się dietą dr Dąbrowskiej możesz obejrzeć filmiki dr Biernat na youtube.

Po trzecie : jeżeli nie masz funduszy na powyższe, to musisz wziąć sprawę we własne ręce. 
Nie wiem jakie testy alergologiczne miałaś robione, ale w tym przypadku chodzi o testy na "Nietolerancje pokarmowe". Jeżeli miałaś już takie robione to nie musisz znowu wydawać pieniędzy. Jeżeli już się zdecydujesz to wpisz w wyszukiwarkę "Test na nietolerancje pokarmowe" i poszukaj testu,który będzie bardziej odpowiadał Twojej kieszeni. Ceny wahają się od 350 do ok.1800 zł . Wiadomo, że ten droższy jest lepszy. Ja kupiłam ten za 350 zł.
Co do diety to ja rozpoczęłabym dietę równocześnie stosując Twój lek. 
Jak zauważyłabym jakieś pozytywne skutki diety , pomału odstawiałabym lek , stosując dalej dietę.
Najlepiej gdybyś znalazła jakąś znajomą lekarkę, która nie reagowałaby alergią na niekonwencjonalne leczenie. Zawsze czułabyś się bezpieczniej.
Ale jeżeli nie masz kogoś takiego to będziesz musiała się odważyć sama wziąć odpowiedzialność za skutki swoich poczynań. Tak prawdę mówiąc to lekarze też nie biorą odpowiedzialności za uboczne skutki leków i leczenia.
Ale nic się nie martw, sama dieta nie powinna Tobie zaszkodzić . Najważniejsze, żebyś obserwowała samą siebie, reakcje organizmu na dietę i na odstawianie leku.
Na początek spróbuj zastosować dietę chociaż przez 2 tygodnie. U mnie pojawiła się po tym czasie wyraźna poprawa. Dieta działa powoli, tak jak leki na RZS, tak , że trzeba trochę poczekać na rezultaty.
W pierwszy i drugi dzień może pojawić się uporczywy ból głowy, to jest normalne. Musisz to jakoś przeżyć, organizm jest zatruty i wyrzuca sporo toksyn do krwi. Później będzie lepiej, głód też przechodzi drugiego trzeciego dnia. 
Dobrze gdybyś zrobiła sobie listę WSZYSTKICH dolegliwości jakie Cię trapią. Dieta ta leczy wiele chorób i być może organizm weźmie się w pierwszej kolejności za coś innego niż się spodziewasz . A łatwo byłoby przeoczyć jakąś drobną dolegliwość , która nagle gdzieś sobie zniknęła 
 :) Ja tak pozbyłam się bóli głowy, hemoroidów, bóli kręgosłupa, wszystkich objawów menopauzy i jeszcze kilka innych. Oczywiście po kilku razach stosowania diety.
Albo nagle może się okazać, że bez bólu wchodzisz po schodach, bez bólu podnosisz szklankę ,bez bólu naciskasz klamkę , możesz przykryć się kołdrą albo możesz robić coś innego , czego jeszcze kilka dni temu nie mogłaś. To są takie drobne zwycięstwa i radości , których w normalnym życiu zupełnie się nie zauważało ani nie doceniało.
Mogą też być nieprzyjemne objawy np wysypki , swędzenia, pobolewania tam na co kiedyś byłaś chora. Organizm w ten sposób uwalnia się od starych niewyleczonych do końca dolegliwości.
Jeszcze co do Metypredu i Metotrexatu i tego , że są przeciwwskazania do stosowania diety w przypadku ich brania to moje zdanie jest takie:
leki 
takie jak na przykład hormony sterydowe czy cytostatyki, hamują układ immunologiczny , a dieta z kolei powoduje uaktywnienie układu immunologicznego . Te dwa działania się nawzajem wykluczają , ale sama pani dr Dąbrowska leczy osoby takie jak my pomału odstawiając leki.
Decyzja należy do Ciebie , ale lepiej nie mieć do siebie pretensji, że nie skorzystało się z dodatkowej szansy.
Trzymam mocno kciuki i życzę zdrowia
Ala"

Treści zawarte na tym blogu są typowo informacyjne. Zanim zastosujesz jakąkolwiek z porad, skonsultuj się z lekarzem. Nie ponoszę odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych na stronie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz