piątek, 24 maja 2013

Dieta Dr Dąbrowskiej - 5 dzień

Dzisiaj słoneczko poświeciło i od razu radośniej dzień się zaczął :)

Rozpoczynam dzionek wodą z cytryną w ilości 2 szklanki ,
uruchamiam moją głośną sokowirówkę i wrzucam po kolei 1,5 kg marchwi i 3 jabłka, ma starczyć również dla mojego małżonka, który mi zazdrości, ale jeszcze nie jest gotów na wskoczenie na dietę , ale lubi podjadać moje jedzonko a zwłaszcza lubi mój soczek poranny :)
II śniadanie sałatka z pomidora cebuli i rzodkiewki
herbata zielona

Obiad - zupa kapuśniak z białej kapusty.
Lubię szybko , więc do malaksera wrzuciłam dużą cebulę , puściłam na chwilę maszynę w ruch tak , żeby cebula została mocno posiekana,
następnie wrzuciłam 3 marchewki , grubo pocięte nożem na kilka kawałków , tak, żeby malakser miał lżej, i posiekałam dosyć cienko.
Zmieniłam ostrze na szatkujące i dodałam białą  kapustę i poszatkowałam.
Wrzuciłam wszystko do gotującej się wody.
Przyprawiłam lekko solą i chili (bo lubię ostro) , dodałam pieprz ziołowy, paprykę słodką i lubczyk.
Jak warzywka zmiękły a zwłaszcza kapusta dodałam pół słoika przecieru jabłkowego własnej roboty dla dodania lekkiego posmaku słodkości, zakwasiłam lekko octem jabłkowym. I gotowe.

Podwieczorkiem będzie druga część słoika jabłkowego musu.

Na kolację została zakupiona kapusta pekińska. Zrobię z niej surówkę , cienko pokroję utrę ze dwie marchewki, posiekam 1 cebulkę , posolę dodam może zamiast octu jabłkowego sok z pomarańczy, zobaczymy czy będzie dobre.

Nie zapominajcie o piciu wody lub herbat ziołowych :)

Na wieczór spory ale świetny artykuł do przeczytania na temat rewelacyjnego, antyrakowego działania witaminy C:
http://czasopisma.viamedica.pl/owpk/article/view/9154/7781
tu trzeba pobrać plik PDF
Jest to praca zbiorowa Zakładu Chemii Medycznej Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
Jeżeli komuś się nie chce pobierać pliku to tu: http://bibliotekazdrowia.blogspot.com/2013/05/witamina-c-jako-orez-w-walce-z-rakiem.html
można go przeczytać bez pobierania.
My co prawda raka nie mamy ale biorąc tą chemię, którą bierzemy możemy szybko tej choroby się nabawić :(. A że wit.C działa również profilaktycznie na różne choroby, to warto o niej coś wiedzieć więcej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz